| Av |
Innlegg |
GlennK
Gjest
|
|
Joda, vi kan jo forsøke å få til noe den uka. Men da blir det som jeg sa, mandag-torsdag som jeg har mulighet. Men som sagt så trenger jeg litt tid i etterkant for å se igjennom data vi samler inn, og vi må evt. kjøre flere scans i samme området. Og i så fall så blir det vanskelig siden jeg blir heller mindre mobil i flere uker fremover.
Etter uke 34 kan jeg nok ikke regne med å få gjort noen flere scans i Mjøsa i år, med mindre det ikke legger seg is i vinter.
Glenn
|
|
|
|
|
|
| |
|
 |
Anders B.R.
Gjest
|
|
Ok!
Kanskje vi kan satse på mandag i uke 34 dersom været holder og vinden ikke er altfor sterk? Det er samme for meg om vi kjører scans i Tangenvika eller utenfor Hamar.
Anders
|
|
|
|
|
|
| |
|
 |
GlennK
Gjest
|
|
Mandag uke 34 er notert.
PM meg et nummer jeg kan nå deg på en dag, så avtaler vi nærmere tid og sted.
Glenn
|
|
|
|
|
|
| |
|
 |
Anders B.R.
Gjest
|
|
Noen som kunne tenke seg et dykk etter flymotoren en eller annen gang i påska?
Hva ligger sikta i mjøsa på nå? Det begynner å bli skikkelig varmt i været!
anders
|
|
|
|
|
|
| |
|
 |
GlennK
Gjest
|
|
Oii... Nytt år, nye muligheter!
Har du lokalisert skikkelig hvor den ligger?
Jeg har tittet på kart osv, og funnet den nevnte bekken osv.
Hotell Neptun som er nevnt som stedsanvisning finnes vel ikke lenger, men stedet Neptun finnes fortsatt på kartet.
Sammenlignet med diverse bilder, og har klart å påvise hvor på bredden flyet ble dratt på land, så dersom det er rett utenfor der så burde den kunne finnes.
Men å svømme på måfå etter en motor.... Det har jeg sluttet med. Kanskje noen andre har 100% posisjon på den? Merkelig at de ikke har gitt lyd fra seg egentlig....
Glenn
|
|
|
|
|
|
| |
|
 |
ErikB
Administrator

Ble Medlem: 16 Jan 2004

|
|
| Anders B.R. skrev:
|
Noen som kunne tenke seg et dykk etter flymotoren en eller annen gang i påska?
Hva ligger sikta i mjøsa på nå? Det begynner å bli skikkelig varmt i været!
anders
|
Varmt i været, ja. I Mjøsa? NEI.....
Vi var ute på søndag og da var sikta "på det jevne" dvs rundt 7-8 meter
|
|
|
|
|
|
|
      |
 |
ErikB
Administrator

Ble Medlem: 16 Jan 2004

|
|
| GlennK skrev:
|
Kanskje noen andre har 100% posisjon på den? Merkelig at de ikke har gitt lyd fra seg egentlig....
|
Hvis du leser det første innlegget i tråden så er det bare å spørre Eskil Håkonsen - han hadde bøye på den motoren for et par år siden og mente den var kurant å finne igjen også UTEN bøye (som sikkert er forsvunnet med isen i fjor eller forfjor).
Forøvrig neppe det mest spektakulære dykket i Mjøsa - skrapjern er skrapjern og mudder er mudder..... Vi satser på å komme oss ut med sidescan over påske en gang, så får vi se om vi finner noe moro!
|
|
|
|
|
|
|
      |
 |
GlennK
Gjest
|
|
Nei det kan vel være at det finnes mer spennende plasser å dykke ja.
Skal bli morsomt å se hva som kan lokaliseres i Mjøsa i tiden fremover, det er nok mye som ikke enda er oppdaget.
Det er jo kommet opplysninger om enda et fly som skal ha landet i vannet under krigen, men det er nok dessverre på den dypeste delen. Men vi skal vel kunne klare å lokalisere det alikevel!
Et tips Erik, når dere skal ut med sonaren, så kjør lange rette strekk med slepefisken. Å holde rett kurs er alpha & omega når det gjelder sidescan.
Og på lange strekk er oftest lettest å få til tilnærmet rette linjer. Du kan gjemme bort ei hel Danskeferge i blindsoner osv. dersom du har den minste sving på båt/slepefisk.
Mvh
Glenn
|
|
|
|
|
|
| |
|
 |
Anders B.R.
Gjest
|
|
Artig bilde av motoren! Det var neimen ikke store greiene å dykke på.
Anders.
|
|
|
|
|
|
| |
|
 |
Christer
Alder: 31
Ble Medlem: 26 Sep 2008

|
|
| Var der i dag. Sett motoren, ferdig med det. Ikke det helt store! Mye mikk makk i den som ikke jeg skjønte noe av. Tror ogå det var noe strømgjerde der (sikkert ikke strøm i det, brukt til bøye tenker jeg).
|
|
|
|
|
|
 |
      |
 |
|
|
Gå til side Forrige 1, 2, 3
|
Vis Neste Tema
Vis Forrige Tema
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet Du kan legge ved filer i dette forumet Du kan laste ned filer fra dette forumet
|
Alle klokkeslett er CET (Europa)
14337 Attacks blocked
|
|